Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Vadkan tavi kalandok- Amúrok a láb alól!

Június 9-11. Egy bő három hónapos készülődés, és rengeteg Whatsapp beszélgetés előzte meg ezt a túrát, az újonnan induló PRbaits-es "csapat" között. Mészáros Attila, a Magalfish, és Carpcommando jelenlegi tulajdonosának fejéből pattant ki az ötlet, hogy az általa ismert és barátságot ápolt horgászok között, akik letették a voksukat a PRbaits termékei iránt, egy kis közösséget hozzon létre, amit a későbbiekben akár versenyszintű csapattá is kovácsolhat (jelentem, az első lépések elkezdődtek ennek érdekében) A kezdetben 4 fővel induló Vadkan tavi túra, ami az első ismerkedő horgászat lett volna a csoporttagok között sajnos egyéb nem várt események miatt, a túra előtt 1 héttel 2 főre redukálódott, úgyhogy a későbbiekben, mint csapatpecáról nem ildomos szót ejteni, de reméljük a szezonban még sikerül érdemben összehozni egy több napos horgászatot amikor mindenkinek jó, viszont térjünk vissza magára a túrára.

Természetesen, mint az átlag több hónappal előre megtervezett ilyen kalandok, ez is beleesett egy jó hetes esős dagonyázó időszakba, ami miatt a tó gazda, Gál Józsi előre fel is készített minket a legrosszabbra: Gumicsizma, Esőruha, és az állásokon leterített ponyva, műfű, stb alap tartozéknak kell, hogy legyen a túra során, különben mozdulni sem fogunk bírni. Ha őszinte akarok lenni, indulás előtt háromszor is meggondoltuk, beleakarunk e vágni egy 3 napos dagonya partyba, ráadásul a tó egyik legvégén, a 12-es álláson, ahol még a madár se jár, mindentől távol (hála a makacsságunknak belevágtunk, és milyen jól tettük)

1. spod station

A nagyjából 2,5 órás autóút alatt végig szakadó eső, és szél kísérte utunkat, egyre jobban sulykoltuk magunkban, hogy jó-jó, ha már elindultunk legalább Józsinak odaköszönünk, megnézzük mi a helyzet az állásokon, és ha teljesen gatya, feladjuk mint egy letört szarvú bika, aztán hazakullogunk...Szerencsére nem így lett, amikor odaértünk, mintha ollóval vágták volna el a rossz időt, kb egy óra alatt verőfényes napsütés, a kezdeti 18-9 fokból 25-6 lett, mintha minket várt volna a jó idő, ami egy egy 5-10 perces futó esőszemerkéléstől eltekintve, végig ki is tartott, úgyhogy kívánni se kívánhattunk volna jobbat, maximum sűrű kapásokat, de, hála az égnek abból sem volt hiány. Már az első délután, tábor állítás közben, random bedobálgatva a botokat lesz ami lesz alapon, 2db 10 kiló körüli nádrágó fél órán belül felvette velünk a kontaktok, egy szem etetés nélkül.(Soha jobb kezdést) A csali egy szem 20mm baitmaster bojli volt az egyiken, a másikon egy szem 20mm fruitzig, egy teljesen egyszerű hajszálelőkés kötésen ( igen, a képen látszik, mint kiderült fordítva kötöttem meg az előkét, aminek amúgy süllyedő hajszálelőkés csalizásnál sosem tulajdonítottam nagy szerepet, de a többiek unszolására elkezdtem rendesen megkötni, és így tényleg minimálisra csökkentek a halvesztéseim, az egész túrán)

1. Első kapás, egy szem baitmasterrel

Tábor állítás után még aznap este kimértünk egy 80, és egy 90 méteres etetési távolságot, amit nagyjából 10-10 spombnyi kajával meg is szórtunk, viszonylag pontosan, amennyire tudtuk fényváltáskor.

1. a tábor

Maci egy halas jellegű alap kaját rakott össze, baitmaster, grade fish bojlikból, halibut illetve 2 marék mag társaságában. Mivel én kifejezetten amurt vadászni jöttem, legalább is az egyik etetésemre azt szántam, ezért a szénhidrátos Sour bien, fruitzig, és a Magafish webshopjában nagyon pörgő Mybaits-es magok közül válogattam magamnak, aminek az alapja egy mybaits alap partymix, illetve three kings tigrismogyoró válogatás, amit megfűszereztem egy csomag wormageddon-al, az esetleg odatévedő pontyok miatt is. Nem olcsó, de brutál cucc, egyszer ki kell próbálnia mindenkinek. Az aznap este mondhatni viszonylag eseménytelenül telt el, 1 amur jött még macinak, nekem meg egy 3-4 kilós ponty. Ez minket annyira nem is zavart, mi is nagyobb hangsúlyt fektettünk az ismerkedésre, sztorizgatásra, végtére is, két teljesen ismeretlen ember ült össze 2 éjszakára horgászni, sosem találkoztak még egymással, ráadásul két totál más korosztály, akik, amúgy a normál életben, valószínűleg sosem futottak volna össze egymással...de mint kiderült, a horgászat tényleg kor és érdem független tevékenység, összehozza az embereket, ha tetszik nekik ha nem :-)

1. Bevetésen az ND S9 szettek

A második nap nekem viszonylag korán kellett felkelnem, mert hajnali 5 fele beindultak az események, amit kb 5 perces eltéréssel, egy dupla kapás indított el, aminek az eredménye egy 12,5kg, és egy 4-es forma tükrös lett. Maci még aludt, nem akartam felkelteni, viszonylag későn feküdtünk le aludni, és hát végtére amúgy is ha egyedül megyek horgászni, egyedül kell megoldani ezeket a "problémákat" :D

A két kapás után mivel úgy láttam működik a dolog, vissza spomboztam 5-6 adagot ugyan arra a távra még akkor hajnalban, aztán visszafeküdtem még pihenni egy kicsit, amiből az sült ki, hogy 11-ig egy darab kapás sem következett be, mint utólag kiderült valószínűleg azért, mert ha csak egy méterrel arrébb dobtam, balra volt egy akadó amit telibe trafáltam állandóan, és a horog hegyét folyton kiütötte amire sikerült kicibálnom onnan, ha épp nem szakította a leadcore-t, jobbra 2-3 méterre pedig olyan iszap tenger kezdődött, amiből 4-5 izmos rángatás és tekerés után sikerült csak kirángatnom a végszereléket, úgyhogy azt a távot a továbbiakban teljesen reménytelennek és időpazarlásnak tituláltam be, viszont a tőlem jobb oldalra kb 3 méterre belógó fa alatti élet, eléggé elkezdett virágozni, amit nem is igen akartam elhinni, mert tegnap este óta bent volt egy bot nagyjából 5-6 méterrel arrébb, de a túrám maradék halai szempontjából, a 95% át onnan sikerült utána megfognom, ha közvetlen a fa elé 1-2 méterrel ejtettem be a felkínálandó csalit. Kivétel nélkül mind amur, és mind 9-15 kiló közötti, kb 15 db kapás estig, amiből sajnálatos módon 5 leakadt, de így is volt dolgom napközben azért rendesen :)

1. Ezek a nádrágók csemegéztek a fa alatt

Itt próbálkoztam egy szem fruitziggel, ugyan ezen ízvilág hóember variációjával, natúr pr baits-es popupokkal, amit ugyan úgy elvitt a hal, de ezek rendre leakadtak, úgyhogy taktikát váltottam, és feltűztem két szem Mybaits-es tigrismogyorót, hol natúrt hol feketét, és egy szem gumikukoricával kikönnyítettem, mert viszonylag itt is iszapos volt a terep. Úgy nézett ki ez lesz a megfelelő kombináció, mert 30-45 percnél többet sosem volt bent a bot, és innentől kezdve a halak is megvoltak, itt is sima hajszálelőkés végszerelék volt a megfelelő nekik.

1. Amiről lekéstem, Maci segített benne :D

A másik két bottal kialakítottam 50 méterre egy másik etetést napközben, ugyan egy két kapás volt innen is, de értékelhető hal sajnos nem jött, ráadásul ez utána el is csendesült, viszont eszembe jutott, hogy van nálam egy fél csomag maradék PVA, és maradt egy előző túrámról Bag ólom is, hát mondom akkor itt az idő, próbáljunk rá a kereső pecára. Itt sem bonyolítottam túl a dolgot, Prbaits 4mm GLM pellet, és egy kis tintahalas jam adta az alapját a csomagnak, sima sűllyedő csalival amiből összesen 5 db-ot csináltam, abból 3 gazdára talált estig. Egy db 10 feletti bajszos, és egy 3-4 kg körüli, illetve egy jó másfél kilós keszeg.

1. Kereső pecára szánt PVA csomag

Maci Ezalatt az idő alatt a pénteken kialakított etetést dobálgatta, néha pár darab spombbal megszórva napközben, viszonylag csendesebben, nagyjából 5-6 kapásig jutott el, de ebből a fele leakadt sajnos, de azért neki sem telt eseménytelenül az aznap, egy 9, és egy 15 kiló körüli torpedó meglátogatta őt is :)

Sajnos 2-3 ponty leakadt neki a célegyenesben. Én még aznap este 11 fele kivettem a botokat, és elkezdtem a táborbontást, ugyanis úgy volt, hogy hajnalban indulnom kell egy előrébb hozott családi program miatt, Maci pedig még reggelig próbálkozott, viszont 3 db leakadt kapáson és egy nagyjából 2-3 kilós pontyon, illetve tenyeres keszegen kívül nem sikerült beljebb jutnia. A túrát köszönhetően az amuroknak, nagyjából 200-250 kiló hallal zárhattuk, amit úgy gondolom egy teljesen ismeretlen vizen, két teljesen ismeretlen emberrel, nem nevezhető sikertelennek, igaz nem életünk legpörgősebb és rekord döntögető pecája volt, de sztorizgatásra, ismerkedésre tökéletes!

1. Túra utolsó hala, PVA kereső dobálásra

Egy kis Funfact. Közvetlen a túránk után kezdődött meg a tavon a XI. Ponty és amurfogó verseny és a sors hozta így, de pont az az SBS-csapat jött oda beszélgetni velünk és érdeklődtek merre jártak a halak az elmúlt napokban, akik a mi helyünket húzták ki a versenyen, és toronymagasan, majdnem 1100 Kg hallal!! zárták a versenyt, Illetve a legnagyobb ponty díjat is, 21,18 kilóval zsebre tették. Innen is gratulálunk nekik, eszméletlen teljesítmény, amihez, ha mással nem is, pár kedves mondattal, reméljük hozzá tudtunk járulni :) A vadkan tó méltán híres a nevéhez, aki szereti a nomád sátras pecákat, kötelező meglátogatnia egy túra erejéig, akár bojlis, akár feederes horgász. Van ugyan faházas állás is, de az gyakorlatilag kihalásos alapon működik, de egy-két állásra mindig tud foglalni az ember pár héttel előre. Remélem sikerült meghoznom a kedvetek, irány a part!