Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

MÁRCIUSI HORGÁSZAT A ZÖLD POKOLBAN

Gerebenics Norbert
2021. 03. 25. 12:00:00
Márciusi horgászat a Zöld Pokolban!

Március közepét írunk. Idén az első túrám a zöld pokolba vezetett. Be pakolás után neki vágtunk a nem túl rövid útnak. Már napokkal a horgászat előtt össze állt a fejemben a taktika amit alkalmazni fogok. Egy nappal előbb érkeztünk a kényelmesebb tábor építés és akklimatizálódás miatt így az első este a tábor építéssel és beszélgetéssel telt. Másnap reggel hajnalban már csónakban voltam a legjobb hely megtalálása érdekében. Hosszas keresgélés után meg is jelöltem a helyeket. Az idei évtől van szerencsém egy német cég bojliait használni amiket már erre a túrára is el hoztam. Ezek nem mások mint a PR BAITS termékei.

3 különböző helyen 3  különböző csalit kínáltam fel. Ezek a white nuty, a bloodworm és a tasty tuna fantázia nevű golyók voltak. Az idő nem igazán kedvezett a horgászatnak mivel az első reggelen – 8 Celsius fokra ébredtünk és nappal sem melegedett fel 6 fok fölé a hőmérséklet.

A víz is igen hűvös volt mindössze 5 fokos. Ezt mutatta a halak kapó kedve is mert az első 48 órában semmi nem történt. Ekkor társam botján egy néma kapást vettünk észre. A hal úgy húzta a szereléket hogy a jelző meg se szólalt. Rá emelt és elindulunk a hal felé. Megdöbbenve vettük észre hogy jócskán arrébb volt az akasztás pontjától. Sikerrel szákoltam meg az első halat. Egy kB 8kilos tövest fektettünk matracra. Örömünk az egekbe sikerült ilyen hideg vízben kapást el érni. Nekem továbbra is csendesen maradtak a jelzőim.

Az idő egy cseppet sem javult. Folyamatos erős déli szél szakadó eső. Már a 4.napon voltunk mikor folyamatos helykeresések mellett sikerült 96 óra után az első kapásomat elérni. Fel vettem a kontaktot a hallal gyorsan elindultunk rá, 2 helyen kellett a zsinórt ki szabadítani a tök gyökér rengetegből de mikor ez sikerült egy pillanat alatt megszákoltuk az első pontyom. Ki kötés után döbbenve láttuk hogy ez bizony nem 10 kilós lesz. Végre.... Kiáltottam fel. Majd újra húztam a botot.

Ezen az estén valami csoda történt mert még 2 kapásom volt. Sikerült mindet partra hozni. Reggeli mérésnél és fotózásnál újra vigyorogtam mint egy kisfiú.

13.40kg töves egy 15.60kg tő pontyot és egy 20.10 kilós gyönyörű sötét tükröst tudtam fotózni. Rettentő boldog voltam.

2 nap volt még hátra. Gondoltam rá találtam a halakra és így is lett. A túra végéig sikerült még 3 kapást el érni, de ezekből sajnos csak egy lett meg mert a másik kettő nagyon le fűzte magát a tökbe... Az utolsó hal egy olyan elemi erővel húzta a damilt a dobról hogy azt se tudtam hogy milyen rendezvényen vagyok. Gyors öltözés és irány a halért. Óriási szerencsére csak egy helyen volt leakadva a damil ezt ki pattintva már a hal fölött is voltunk. Szákolás pipa irány a part.

Le tároltuk majd reggel pakolás után búcsúzóul le fotóztuk és le mértük a hibátlan 19.90 kilós sötét pikkelyes pontyot.

Óriási elégedettséggel fejeztem be a túrát. Amilyen nehezen indult olyan örömteli lett a vége. Köszönet a pr baitscsaliknak. Érdekesség hogy a 6 kapásból 4db a nuty bojlira 1 a bloodworm re, az utolsó és egyben legszebb pontyom eddig a tuna bojlira éhezett meg. Számomra sikerrel ért véget ez a horgászat és remélem a következő írásomban is pozitív élményeket tudok megosztani veletek. Április közepén találkozunk egy nem egyszerű bánya tavon. Görbüljön!!