Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

2021 mácius Szücsi Völgyi tó - tanulj meg úszni a Pr Baits-el

Kemenczés László és Berényi Zoltán
2021. 03. 31. 10:28:37

Bevezető

Laci : Januárban sikerült magyarországra hozni egy új csali márkát a PR Baits német kis családi vállalkozását, akik röpke 4 év alatt Németország legismertebb csali márka neve lett. Már bennem volt a bugi amikor felhívtam Csörgő Tamás barátomat, mikor is tudunk jönni, gyorsan le is beszéltem március első hétvégéjét a nyugalom szigetén töltjük SZÜCSIBEN. Tomi jelezte, újdonságok vannak a tavon, hiszen az 1-es és 4-es álláson faházakat épített, így kevesebb felszereléssel is le tudunk ugrani pár napra.

JA Gondoltam kevesebb az jó lesz :)

Zoli: Február végét írtuk, Testvéremmel pont az áprilisi pecáról beszéltünk, megláttuk hogy Laci partnert keres a Szücsi túrájára. Kapva a lehetőségen csatlakoztam hozzá. Március első hétvégéje volt az időpont. Csütörtöktől -vasárnapig. Elérkezett az idő az induláshoz. Laci jött értem , bepakolás és indulhatunk. A kocsiban beszélgettünk, nagyjából össze raktuk a taktikát. A tó partjára érve azonnal magával ragadott a környezet.

Laci: Végre megint a nyugalom szigetén, nem siettünk el semmit, előszőr cseverésztünk Tamás úrral egy picit majd megnéztük mindkét állást. WOW ez embertelen szép lett, az 1- es állást annyira jól sikerült megcsinálni, hogy eldöntöttem ebben az évben itt fogom tölteni pecám nagy részét. Volt választási lehetőségünk, az 1-es és 4-es között, de mivel én még sosem ültem ott, így még ha nehezebb pálya is, úgy döntöttünk közösen Zolival itt fogjuk eltölteni ezt a pár napot.

Zoli:  Valami egészen elképesztő látvány fogadott. Csörgő Tomi várt minket, azt nézzük meg mindkét állást majd döntsünk szabadon. Lacival megnéztük az előre lefoglalt 4-es állást és úgy döntöttünk, hogy itt maradunk. Első megérzésen nem változtattunk. Kipakoltunk, össze raktuk a csónakot, irány helyeket keresni. Egy óra alatt kb. megtaláltuk mind a 6 bójának a helyét.

Laci: Na itt kezdődik az első izgalom. Én meg voltam győződve róla hogy még 4-5 fokos vízben a halak a mély vízet keresik mert ott melegebb a víz. Ennek ellenére egyik botomat egy 6,5 feles platóra raktam úgy 120 méterre, balra a parttól. A 2. bójámat 8 méteres vízbe raktam felezővonalhoz és a 3. bójámat meg olyan 10 méteres mélységbe, de nem is ez volt az izgalmas benne, éppen egyik botomat már kivittem amikor Zoli a kis 6x1,5 méteres stégen várt engem, hogy átvegye a botomat. Mire kiértem Zoli a Rodpodom mellé lépve nyomott egy Tripla Axel bicskát és Jackie Chant megszégynítve rúgta le a RODPODOMat a kapásjelzőkkel együtt a vízbe.....

Na mondom, jól kezdődik, hahahahaha.. Csávó gülledt szemekkel figyelt engem, és nem tért magához... Sajnos az egyik deszka nem volt lerögzítve, így amikor arra rálépett katapult erővel nyomta fel a vasat a jobb sarokba ollózva :D:D:D:D:D:D:D

1 órát szárítottuk a kapásjelzőket, de szerencsére mindegyik mükődött utánna is .. a képen jól lehet látni a jobb oldali buzzer meg van riadva mint Mozambo a hegy tetőn amikor hasmenése van.

Na de nézzük Zoli mit mond;

Zoli: Teljesen megroggyantam, előszőr horgásztam  Lacival, új pálya, át is fagytam, rohadt hideg volt a víz, és hát nem tudtam mennyire lett ideges ettől.

Laci: Na hát veszett már mohácsnál is több, hahaha. Igyunk meg gyorsan néhány STAMPÓT bassza meg az anyját ott ahol van, ilyen mindig is előfordult és fog is egy ilyen horgászat során. Na hát nem kellett sokat vigasztalni, 2-3 stampó után már a világ is megint rendben volt. Közben átjött Tomi is cseverészni amit kihasználtam egyből és beültem az új AMG GLE biturbó járgányába, kicsit hőzöngeni, pár Csubbakka után mindenki tudta a Commandosok itt vannak.

Laci: Este szépen ahogy kell nyugovóra tértünk és röhögtünk az eseményeken, hogy ezt biztos nem fogjuk elfelejteni. Másnap korán keltünk napfelkelténél és frissítettünk a botokon.

Zoli: Egyforma mélységeket választottunk.4,5 -6- 9 méteres mélységbe kerültek a bóják. Etetni őszről megmaradt forrázott repce egy kevés tigrismogyoróval. Egy-egy lapáttal ment a megjelölt helyekre, a bojlit koncentráltan pva-ba raktuk a horog mellé pár szemet. Laca a White Nut, Tasty Tuna és a Fruity Zing hármasnak szavazott bizalmat. Nálam a Red Bloodworm, Glm, Tuna hármas ment a csatába. Az első éjszaka eseménytelenül telt. Azt beszéltük meg, hogy 24 órát hagyjuk a csalikat zavartalanul. Másnap ebéd közben beszéltük, hogy este frissítünk. Így is tettünk. Reggel 6 óra magasságában megszólalt a jobb oldali jelzőm ami a part szélbe volt törve egy hínár mező szélére. Gyors csónakba pattantunk és kezdődhetett a fárasztás. A halra érve éreztem, hogy szép hal van a horgon, a reggeli fények és a gőzölgő víz csodás látványa fenomenális volt. Gyors fényképezés és visszaengedés  közben társam jelzője is megszólalt.

Laci: Mi a bánatos szent szűz szar ez.. EMBEEEER hát vísít a jelződ hogy szomorodna meg bánatos gyász arcod... Egyből mellescsizma aztán irány a halra. ÁÁÁÁÁ leirhatatlan szép amikor a nap jön fel a nyugalom szigetén. Én teljes nyugalomban Zolinál a labda és csak figyeltem a környezetet... és MEGVAN juhu az első közös PR BAITS-es halunk Zolival nagyon boldog voltam, hiszen ilyen hideg vízben nem természetes hogy fogunk is valamit.

Megy a Fotoshooting, Zoli ide nézzél mosolyogj.. mondom mosolyogjál lássuk azokat a fogakat :D:D:D:D hopááá csipp csip csirip az én jelzőm is jelezt hogy valamelyik galád a mélyből megéhezett. Zoli kint maradt figyelni a botokat és a másikat is vissza kellett engedni. Én útnak indultam egyedül és mire eljutottam odáig, hogy utánna menjek, a tó másik oldalán volt már.

Szerencsére, kis fárasztás után sikeresen meg tudtam szákolni a halat. Óvatosan, csiga tempóban összecsavarva a hálót, robotolunk együtt ki a part felé. Tasty tuna azaz Tonhalas Bojlival sikerült megfogni az első normális halamat idén.

Zoli: Irány a halra. Sikeresen ki hoztuk őt is a partra. Nagyon boldogok voltunk hogy fél óra alatt meglett amiért jöttünk. Fogtunk 2 gyönyörű halat az 5 fokos vízből. A nappali órák beszélgetéssel és nagyon finom ételek elfogyasztásával teltek! Laci megcsillogtatta szakács mivoltát, és finomabbnál finomabb ételeket készített.

Flamó Tájm - Stampó Tájm!!!!  Toltuk be egymás után felváltva a csokit, szallonát, virslit, pálllyinkát, ahogy azt kell amikor minden jó, minden szép.

Zolinak a ruhája lassan meg is száradt, így a kedvünk is ennek megfelelő volt.

Néhány életlképet engedjetek meg.....

Zoli: Délután 4 óra körül megint el durrant a szélső botom. Ő is meglett. Gyors fényképezés után ő is visszanyerte a szabadságát. Utolsó este úgy feküdtünk le, hogy amiért jöttünk az megvan. Innentől kezdve már minden ami történik, az már várakozáson felüli. Az éjszaka ismét csendesen telt, reggel szinte teljesen ugyanaz játszódott le mint előtte való nap, csak fordított felosztásban.

Laci: Na mi a fene, Zoli megindult már a 2. halát fogja, én aznap csak táncoltam énekeltem de valakinek ezt is kell csinálni. Hozzá teszem most sem volt humorban kevés részem, hiszen együtt tettük le a botot Zolival oldalra zsinortőrővel jobb szélre 4-5 ös vízbe ahogy jövünk ki 1-es gázzal nyugiba a 4-es állás felé olyan 4-5 méterre a parttól,  Zoli úgy gondolta, vagy úgy emlékezett, hogy itt már sekély a víz és azzal a lendülettel kiugrott a csónakból..  Ne haragudjatok meg érte de vísítottam a röhögéstől. ÉDES ISTENEM bazdmeg az ugrás pillanatában láttam baj lesz és egyszer csak ZOLI bátyám eltünt a csónak mellé, alá akárhogyan is. Megint úszni akart, el sem merem képzelni télen, hidegben, mellesbe, nyakig vizben..

HAHAHA jajjj istenem ahogy tette le a botját és vetzkőzőtt megint le, nem bírtam már magammal szarrrá röhögtem magam muszály volt kiengedni :D

Na de én azt mondtam, erre a pecára mi ketten mindig fogunk emlékezni.

LEGJOBB figyeljetek.... ZOLI: mi a faszt nézel ez most nem is volt annyira hideg :D:D:D:D sirtam :D:D:D:D:D:D::D

Zoli: Most a Laca botja sült el először. Egyedül ment a halra, mert közben nekem is kapásom lett. Ahogy jött vissza nagy mosollyal az arcán csak annyit mondott, ez szép hal Papi. Fotóztunk, mérlegeltünk. 16 kg felett állt meg a mérleg nyelve. Elindultunk az én halamra ami a szerelék túl végén várt türelemmel. Őt is sikeresen megszákoltuk. Irány a part. Gyönyörködtünk egy sort a halban, fénykép és irány az éltető eleme. Összenéztünk, egymás tenyerébe csaptunk és együtt konstatáltuk, megcsináltuk! Laci mind a két halát Tasty Tuna 24 mm és bojlival fogta, nekem mind a három kapásom Red Bloodworm 24 mm és golyóra érkezett . Jöhetett a pakolás és a hosszú hazaút. Összeségében elégedettek vagyunk, biztos hogy visszatérünk erre a csodálatos vízre! Köszönjük Szücsi Völgy Tó

Mit is tudnék még irni, hihetetlen jó barátságok születnek egy ilyen élményben. Mindketten új csalival új technikával, Zoli ráadásul még sosem volt a nyugalom szigetén. Összefoglalva, soha rosszabb pecát. A rodpodom azóta megint egyben van és Zoli is kiheverte a fáradalmakat. Gyönyörű szép halakat fogtunk, Zoli 3-at én pedig  2-őt, majdnem egyidőben vele.

Szerintem sokat leszünk még együtt akár a Szücsi völgyi tónál is.

Köszönjük az élményt, Szücsi és Csörgő Tamás!